Krachtige Tools om je Business Naar Het Volgende Niveau Te Brengen

Ik krijg een hoop e-mail van online ondernemers die mij vragen welke tools ik gebruik voor mijn business.

De juiste tools kunnen je business maken of breken. Daarnaast is het “gevaarlijk” om teveel met tools bezig te zijn. Wanneer je focus bij de tools ligt dan mis je de belangrijkste manier om je business te laten groeien. Een tool kan slechte copywriting of een slechte offer nooit beter maken.

Maar heb je een goed product en een goede offer dan kunnen tools jouw leven een stuk gemakkelijker maken, en kunnen je conversies (en dus omzet en winst) flink stijgen.

De juiste tools:

✅  Kunnen jou uren aan werk besparen, en je stressvrij laten ondernemen

✅  Kunnen veel taken automatiseren zoals e-mail, het opbouwen van een lijst en countdown timers.

✅  Kunnen je frustratie en honderden euro’s besparen doordat je eenvoudig dingen zelf kunt oplossen

De sleutel is dat je de juiste tools gebruikt, en de afgelopen 10+ jaar heb ik zo ongeveer elke marketing tool op de markt wel een keer aangeraakt. Hieronder vind je de tools die ik op dit moment nog steeds op dagelijkse basis gebruik.

Ik zou nooit iets aanraden wat ik zelf niet gebruik.

Ik heb jarenlang geëxperimenteerd met wat werkt voor mij en wat niet, en hierdoor is vervolgens de onderstaande lijst met eerlijke aanbevelingen ontstaan. Ik zou mijn online bedrijven niet kunnen runnen zonder deze tools.

Mijn Persoonlijke Toolset:

GeneratePress

Generatepress is mijn go-to template voor WordPress. Sinds mijn developer mij kennis heeft laten maken met GP in 2018 draaien al mijn websites (inclusief deze) op dit template. Reden voor mij om voor dit template te kiezen is "schone codebase" en snelheid.

Beaver Builder

Samen met Generatepress is dit een "heaven on earth" combinatie. Geen aparte landingspagina software meer nodig. Hiermee kun je via drag 'n drop je funnels precies zo maken als je wilt. Plus het blijft razendsnel.

Kajabi

Als online leeromgeving gebruik ik Kajabi en ik zou niks anders meer willen. In tegenstelling tot mijn landingspagina's die ik graag "in-house" wil houden via WordPress. Zijn de membership platformen binnen WordPress drama. Ik heb gewerkt met Learndash, met Wishlist member en nog wat andere. Niks komt in de buurt van Kajabi.

Het werkt gewoon altijd, zonder problemen. En ook belangrijk... Klanten vinden het ook enorm fijn werken.

Deadline Funnel

Mijn countdown timers regel ik via Deadline Funnel. Deze tool zorgt ervoor dat de timer in de e-mails en op de website gelijk lopen, en je kunt zelfs voor iedere lead op je e-mail lijst een persoonlijke deadline maken. Handig om een kortingscampagne evergreen te zetten.

Build Woofunnels

Zo'n twee jaar geleden ontwikkelde ik de eerste OneClickUpsell plugin van Nederland. Ik gebruikte dit voor mijn eigen businesses en maakte het beschikbaar voor andere ondernemers onder de naam Flowpayments. Dit was puur uit noodzaak omdat er NIKS was. Inmiddels zijn er meerdere tools die een OneClickUpsell in Nederland mogelijk maken en voor Woocommerce is Upstroke van BuildWoofunnels dé beste plugin die ik zelf gebruik voor mijn huidige bedrijven. Je kunt zelfs subscriptions als OCU aanbieden.

Metorik

Wanneer jouw e-commerce winkel draait op Woocommerce kun je eigenlijk niet zonder Metorik. Met behulp van deze tool heb je realtime snelle reporting, kun je eindeloos segmenteren, abandoned cart sequences inzetten, je LTV (life time value), AOV (average order value) en zoveel meer inzien. Een Woocommerce shop draaien zonder Metorik is als rijden zonder GPS.

Segmetrics

Als je advertenties draait en het belangrijk voor je is om te weten wélke advertenties nou eigenlijk zorgen voor de sales, dan is Segmetrics onmisbaar. Segmetrics koppelt jouw advertenties (Google / FB / Bing / LinkedIN etc.), jouw autoresponder en jouw payment solution (Stripe / Woocommerce) aan elkaar om zo data in kaart te brengen zoals opbrengsten per lead, dagen tot eerste sale, customer value over time. Onmisbaar als je op wilt schalen met paid ads.

Mollie

De beste payment provider van Europa. Met de beste tarieven. Period.

Mijn betalingen komen al jaren binnen via Mollie. Ik heb miljoenen euro's via Mollie laten lopen en nog geen enkele keer problemen gehad.

Transip

Al ruim 15 jaar gebruik ik TransIP om mijn domeinnamen te registreren en onder één dak te houden. Als ik snel een hostingpakket nodig heb dan gebruik ik ook TransIP. Ze zijn niet voor niks de grootste van Nederland. Goede service (snel antwoord op vragen) en scherp geprijsd.

Drip

Mijn eerste keuze als autoresponder. Dit is puur persoonlijk, maar qua open-rates en automatisering (Workflows / Rules) is Drip wat mij betreft niet te verslaan. Ook de nieuwe koppeling met Woocommerce zorgt voor wat meer inzicht in hoe e-mails presteren. Ook hebben ze eindelijk een split-testing functionaliteit. Iets duurder, maar 100% waard.

Convertkit

Als ik net zou beginnen (en ik niet zoveel kennis over Drip had) dan zou ik Convertkit gebruiken als autoresponder. Enorm intuïtief, scherp geprijsd, goede deliverability en alles wat je nodig hebt in een autoresponder systeem. Iets minder uitgebreid maar het overwegen waard.

Convertbox

Om je leads op je e-mail lijst te krijgen heb je natuurlijk optin formulieren nodig. De landingspagina's zelf maak ik met WordPress icm Beaver Builder. Maar voor de formulieren gebruik ik Convertbox. Deze tool integreert naadloos met Drip (en Converkit) en je maakt in een handomdraai formulieren. Deze kun je als pop-ups gebruiken bij een button click, maar ook inline of als een soort chat-widget. Afgelopen jaren is dit één van de beste (tijdbesparende) aankopen geweest. En op dit moment loopt er een lifetime aanbieding.

Woocommerce

Mijn #1 keuze om betalingen te ontvangen. Met de eenvoudige plugin van Mollie kun je in combinatie met Woocommerce (voor WordPress) binnen 10 minuten een betaalpagina opzetten. Geheel gratis. Geen maandelijkse kosten. Het grootste voordeel van Woocommerce voor mij persoonlijk (ten opzichte van andere tools) is dat je Woocommerce kunt gebruiken via allerlei tools om je data uit te lezen en in kaart te brengen (zoals Metorik / Segmetrics / Drip).

Easywebinar

Voor mijn evergreen webinars gebruik ik easywebinar. Alles is aan te passen voor de Nederlandse taal en het is een stuk gebruiksvriendelijker (naar mijn mening) als everwebinar.

Vidalytics

Voor mijn Video Sales Letters en andere belangrijke video's waar ik graag meer data over wil hebben gebruik ik Vidalytics. Door de geniale autoplay functie op elk platform zorgt deze video player voor hogere conversies.