fbpx

Het Geheime Winst Potentieel dat Verborgen Zit in de Wereldwijde Lockdown

“Hoe durf je te praten over online business terwijl er een wereldwijde crisis aan de gang is!”

… of

Beetje apart om in deze periode financiële vrijheid te ambiëren terwijl de persoonlijke vrijheid op het spel staat.”

Mijn antwoord…

Wat dan?

Iedereen aanmoedigen om toe te geven aan alle wanhoop en paniek die heerst?

Mezelf druk maken over iets waar ik toch geen controle over heb?

Ik kijk zelf liever naar wat nuttig is.

En ik zal je even een wake-up call geven…

De enige manier om de economie weer succesvol in gang te zetten is…

… de economie in gang zetten.

Dus dat is wat ik doe, en waar ik invloed op heb.

En, zolang je mensen helpt terwijl je dit doet…

Wat is er dan mis met geld verdienen tijdens een crisis?

Niks (in mijn ogen, maar je ik respecteer een andere mening).

Laat ik direct zeggen dat ik 100% tegen de verkoop van mondkapjes ben voor woekerprijzen etc.

Maar voor de rest… Zie ik geen probleem.

Dus, let’s make some money!

En met het geld dat je verdient, kun je jezelf en de mensen in je omgeving meer helpen dan alle azijnpissers op social media.

Hoe jij op 2 Manieren Kunt Profiteren van deze Crisis en er BETER uit Kunt Komen

Manier #1:

Stop met dingen te doen die (in de toekomst) niet (meer) werken, oftewel VERLAAT een zinkend schip

De wereld veranderd enorm snel… en het zou zomaar kunnen zijn dat je op dit moment werkt in een markt / niche waar niet veel leven meer in zit.

Als voorbeeld. Een jaar of 20 geleden ging ik nog naar de videotheek om een video / DVD te huren.

Vandaag, bestaat dit niet meer…

Voorgoed van de aardbodem verdwenen.

Waarom?

Het is overbodig geworden.

En de meeste bedrijven gaan overbodig zijn de komende jaren… En dan praten we niet over 20 jaar… maar 5 tot 10 jaar.

En omdat technologie elk jaar verdubbeld in snelheid, zal dit alleen maar sneller gaan.

Denk hier eens goed over na.

Wat ons vervolgens brengt bij …

Manier #2:

Start met Focussen op de “Verborgen” Problemen die uit deze Crisis Komen

De meeste ondernemers hebben geen idee hoe ze om moeten gaan met de crisis of de gevolgen hiervan.

Wat gisteren, of voor deze lockdown belangrijk was? Is vandaag niet boeiend meer.

Als voorbeeld… een groot kantoor met veel medewerkers was een teken dat je het goed deed. Dat je een waardevolle business had. Het gaf status.

Vandaag?

Not so much.

Morgen. Is het een signaal van ego en overmoedig ondernemen.

Waarom zou je al die overhead betalen voor een kantoorpand wanneer je medewerkers ook remote kunnen werken voor een fractie van de kosten?

Dit is één voorbeeld van een “Second Order Effect” van deze pandemie / crisis.

Second Order Effects zijn consequenties van acties die je in eerste instantie niet zag aankomen. Het berust op het idee dat elke actie een consequentie heeft, en vervolgens die consequentie weer een opvolgende consequentie heeft.

Met andere woorden, dit betekent dat één beslissing (of gebeurtenis) kan zorgen voor een hele serie aan after effects (het domino effect), met daarbij ook dingen waar we in eerste instantie geen idee of controle over hebben.

  • Wanneer je toekomstige problemen tijdig ziet, dan kun je deze ontwijken.
  • Wanneer je toekomstige kansen als eerste ziet, kun je hier vanzelfsprekend als eerste gebruik van maken.

Toekomstige kansen zien, is rekening houden met second order effects.

Des te meer je rekening houdt met second order effects, des te succesvoller je zult worden.

Legendarische Investeerder Ray Dalio zegt:

“Failing to consider second- and third-order consequences is the cause of a lot of painfully bad decisions… Never seize on the first available option, no matter how good it seems, before you’ve asked questions and explored."

Tip: Voor een lijst met second order effects die komen van deze pandemie in 9 verschillende categorieën, download mijn PDF “Second Order Effects: Kansen om als Winnaar uit de Crisis te Komen”.

Om ondernemers meer inspiratie te geven tijdens deze crisis, geef ik deze PDF tijdelijk gratis weg, die normaal gesproken alleen voor klanten bedoeld is. Weet dat ik op elk moment de PDF offline kan halen voor gratis toegang, en hem weer exclusief maak voor mijn klanten.

That’s it.

Je hebt 2 mogelijkheden hier:

1) Je gaat gebukt onder de angst en wanhoop die de massa aan het verspreiden is. Helaas zie ik een hoop mensen dit doen, en… ik snap het en heb compassie. Maar ergens vind ik het ook een beetje triest en zielig.

2) Maak van deze situatie het beste wat je ooit overkomen is.

Hier is jouw gratis PDF:

Second Order Effects: Kansen om als Winnaar uit de Crisis te Komen

(Tijdelijk GRATIS voordat ik het weer offline haal, en alleen beschikbaar maak voor mij klanten)

In de PDF vind je second order effects in o.a. de categorieën:

  • Persoonlijk
  • Business
  • Investeren
  • School / Opleidingen
  • Andere

Download de PDF nu …

Ik heb alleen het beste voor met jou,

Mitch

Ondernemer.nl

Over de Auteur:
Mitchel van Duuren

mitchel-vierkant

Mitchel is een online ondernemer en marketeer die al ruim 15 jaar vanuit zijn eigen interesses diverse succesvolle ondernemingen heeft opgezet in o.a. health, supplementen, design verlichting en natuursteen vloeren en onderhoudsproducten.

Hij heeft daarnaast vele mensen geholpen met het opzetten van nieuwe ondernemingen en het verder uitbouwen en opschalen van bestaande internet bedrijven.

Over Ondernemer.nl

Ondernemer.nl helpt ondernemers in Nederland met het starten en groeien van een succesvolle e-commerce of informatie business online.

Populaire Artikelen